18 sie 2014

jabłkowe placuszki bez cukru

Od zawsze uwielbiam mączne potrawy typu naleśniki czy racuszki. Tak naprawdę mogłabym je jeść codziennie na obiad zmieniając tylko dodatki ( i pewnie byłabym już kwadratowa :)
Jako że mój mąż od kilkunastu tygodni jest na diecie, i ja siłą rzeczy zaczęłam jeść trochę inaczej. Jego dieta zmobilizowała mnie to szukania "lżejszych" przepisów. Ostatnim hitem są te oto placuszki jabłkowe. Fajne na deser albo kolację.

Składniki na 10 placuszków:
- 3 jabłka
- ok 7 łyżek mąki
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 jajko
- 2 łyżeczki miodu
- cynamon


Jabłka obieramy i blendujemy (myślę, że można też zetrzeć na tarce)



 dodajemy mąkęm, jajko, miód i cynamon, smażymy



i wcinamy ! Smacznego !

 

4 komentarze:

  1. Cynamonu do smaku rozumiem? :)
    Chyba się skuszę...;)

    http://zapisane-wspomnienia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynamonu można dosypać (ja sypię "na oko") jeśli ktoś lubi, ale bez niego też wychodzą smaczne.

      Usuń
    2. No to u mnie może być problem z tym "na oko", bo jak kiedykolwiek ktoś mi da przepis, gdzie czegoś mam dać na oko, zawsze (!!!) okazuje sie, że albo dałam za mało albo za dużo :)
      Taki widocznie krzywe to moje oko :)

      Usuń
  2. za mną chodzą od paru dni, może dzisiaj zrobie, ale ja robie takie w wersji bez proszku do pieczenia

    OdpowiedzUsuń