24 cze 2015

moje zupki dla 8-miesięcznego niemowlaka

Chciałabym podzielić się z Wami dwoma prostymi i sprawdzonymi przepisami na obiadek dla nieco starszego niemowlaka.

Przepisy wymyśliłam sama bazując na Poradniku Żywienia Niemowląt wydanym przez Medycynę Praktyczną  (znajdziecie go tutaj ). 




1. Krem z kalarepką, mięsem i kaszą jęczmienną


składniki (porcja na 2 dni i u nas jeszcze dużo zostaje):

- mała kalarepka
- 1 dość duża marchewka (ja używam często maleńkich marcheweczek więc biorę 3-4)
- 2 średnie ziemniaki
- odrobina oliwy z oliwek
- mała porcja mięsa z kurczaka (trudno mi powiedzieć ile gram, zawsze biorę na oko)
- kilka łyżeczek kaszy jęczmiennej (oczywiście gotowanej bez soli)
- odrobina majeranku

Mięsko wkładam do garnuszka z wodą źródlaną, kiedy zacznie się gotować dorzucam warzywa pokrojone na małe kawałki. Całość gotuję do miękkości. 
Osobno gotuję kaszę jęczmienną. 
Odlewam trochę wody z garnuszka z warzywami i mięsem. Całość blenduję bardzo krótko tak, aby zostały duże grudki. Dorzucam kaszę, kilka kropel oliwy z oliwek i odrobinkę majeranku.

Ta zupka jest faworytem mojej Heleny.

2. Krem z brokułem, mięsem i kaszą jęczmienną


Wykonanie podobnie jak powyżej, z tym że zamiast kalarepki jest kilka różyczek brokuła. 

Proste? Proste :) 









6 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie to wygląda. Ja jeszcze z kaszą nie próbowałam. Dopiero będę musiała wybrać się na zakupy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie! Mój Podopieczny lubi kaszę gryczaną:) a najbardziej bataty i pomidory :)

    www.swiat-wg-anuli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie gotowałam jeszcze nic z kaszą jęczmienną, a brzmi zachęcająco. Skorzystam! :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na tym etapie gotowałam warzywa razem z mięsem, bo jak było gotowane osobno to córka nie chciała jeść.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba muszę wypróbować dla Juniora bo ostatnio moimi wybrzydza ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis. Ja synkowi gotowałam najczęściej zupe z warzyw i do tego czasem dodawałam kaszy jaglanej a czasem ryżu lub makaronu.

    OdpowiedzUsuń